Jak fungují letové dráhy pro soukromé letadla?
Zdroj: https://blog.privatefly.com/how-do-slots-work-for-private-jet-flights

Jak fungují letové dráhy pro soukromé letadla?

Zatímco jeden z hlavních přínosů soukromé tryskové cestování je schopen létat v krátké době a na dosah preferovaných časů, některá letiště dělat provozovat slotu systém pro soukromé tryskové vzletů a přistání.
Slots – oficiálně známý jako PRP postupy (předchozího souhlasu Požadováno) – jsou konkrétní časová okna, že letadlo je uveden na zemi nebo s odletem z letiště. Ty jsou uspořádány v předstihu před datem letu a letadla musí udržovat na své předem rezervovat sloty, nebo riskovat, že nemůže znovu použít znovu dráhu na nějakou dobu.
Slot systém je předložen ke kontrole počtu letadel ve vzduchu a kolem vzletové a přistávací dráhy na letišti. Sloty jsou aplikovány na letištích, kde je vysoká poptávka pro použití vzletové a přistávací dráhy, ať už to je celoročně, nebo v některých případech, za okny konkrétní vysoké poptávky – například sezónních špiček či velkých událostí.
Soukromé tryskové dopravní zácpa
Mnoho slot řízený letiště jsou ty, které jsou sdíleny leteckými společnostmi a soukromými letadly a leteckými společnostmi daných prioritou slot. To může znamenat, že soukromé tryskové uživatelé nejsou schopni definovat své požadované letové časy; musí si dále dopředu než obvykle; nemůže odchýlit od svého plánu; nebo – v malém počtu případů, – potřeba použít jiný letiště úplně.
London Heathrow je jasným příkladem. Vysoce přetížené každý den v roce, ale má velmi malou dostupnost pro tryskové zákazníky a soukromého sektoru. Je to jen jeden z důvodů, proč nedoporučujeme Heathrow pro naše klienty. Další důvody, proč soukromé letadlo by se měli vyvarovat větších letišť.
Také v Londýně, a zároveň nabízí výbornou polohu, Londýn RAF Northolt má některá omezení týkající se dostupnosti slot pro soukromé tryskáče, vzhledem k prioritě dráhy náchylný k vojenským, královský a vládními lety.
Při projednávání letu do nebo z letiště slot kontrolované náš letový tým vždy radí klientům o veškerých možných omezení. A pokud je letová žlutou kartu, pracujeme s provozovatelem letadla a letiště, získat co nejlepší možný časový úsek.
Zde jsou některé další příklady letištích, kde mohou omezení hrací ovlivnit soukromých letů Jet – a naše rady, jak se vyhnout problémům.
Ženeva – rostoucí konkurenci ze strany leteckých společností v lyžařské sezóny
Ženevské letiště je jedním z nejrušnějších soukromé tryskové letišť v Evropě, sekunda jediný k Paris Le Bourget. V roce 2015 bylo zaznamenáno více než 33.000 soukromé tryskové vzletů a přistání – to je v průměru 90 letových pohybů za den. Ženeva je obsazeno po celý rok, ale vidí její nejrušnější období, během zimní sezóny.
Soukromé letadlo přistání ve sněhu
Ženevská preference – se cestujících v letecké dopravě, jakož i soukromé uživatele proudových – má dopad na jeho soukromé tryskové pohyby a kvůli špatné dostupnosti slotu, došlo k poklesu meziročně rok v soukromých proudových pohyby v posledních několika letech. S více nízkonákladové letecké společnosti pomocí Ženeva, zejména během lyžařské sezóny, soukromé tryskové zákazníci a posádky se rozhodli namísto použití jiných blízkých letišť.
Až do druhé dráhy přijde do Ženevy (a neexistují žádné plány pro to v okamžiku), soukromé tryskové cestující je třeba rezervovat s dostatečným předstihem možné v průběhu lyžařské sezóny získat slot tam.
Alternativně lze doporučit použití jiných blízkosti letišť, které jsou méně přetížené. Annecy a Chambery mají slot-omezený, ale bez takového poptávky ze strany leteckých společností, sloty na obou těchto letišť jsou jednodušší získat. A Sion Airport není slot omezen vůbec, takže nabízí vynikající flexibilitu (a je ve skutečnosti mnohem blíže k lyžařských středisek, jako je Verbier a Zermatt než Ženevě).
Ibiza & Mykonos – ostrov letní hotspotů
Kombinace populární letní hotspot a umístění ostrova lze přidat až problému slotu pro soukromé uživatele proudových. Ibiza a Mykonos jsou některé z největších příkladů tohoto v evropském letním vrcholu.
Na malém ostrově je zřejmě nějaký limit, jak velké letiště může růst. A na mnoha ostrovech, existuje jen jedna možnost letištěm pro příliv letecké společnosti a soukromé tryskové dopravy. A co víc to není opravdu možnost zde pro výběr alternativních letišť přes moře!
Ibiza západu slunce
Letos v létě jsme viděli obrovskou poptávku po soukromé tryskáče na Mykonos a Ibizu, se klienti museli rezervovat dva týdny v předstihu, aby se zajistil slot. A s prostorem letadla na zemi na tuto prémii, letadla byli jen schopní zůstat po dobu až 30 minut, než přemístění ven na jiné letiště s více možností parkování – což může zvýšit náklady.
Naše rada pro klienty létání do těchto letišť je objednat s dostatečným předstihem, jak je to možné. A pokusit se zajistit, že se neodchylují od dohodnutého harmonogramu. Zatímco na mnoha letištích soukromé tryskové můžete změnit svůj itinerář na poslední chvíli, v létě na Ibize nebo Mykonos, můžete se snaží najít alternativní slot, pokud nechcete přijít včas.
Event-based poptávka – včetně Velké ceně Monaka a Super Bowl
Zatímco zvýšená sezonní poptávka může vyvíjet tlak na časů na oblíbené lyžařské nebo letní letištích, někdy událost může přilákat velké množství letů během krátké, intenzivní okna. V některých případech to MEA